Ko jums vajadzētu zināt par maksājumu automatizāciju?

Noteikti daudziem ir pazīstama situācija, kad ikdienas steigā tiek piemirsts apmaksāt kādu rēķinu. Diemžēl, pakalpojumu sniedzēji šādas kļūdas tik vienkārši nepiedod un liek maksāt soda procentus par maksājumu kavēšanu. Tāpat, šāda aizmāršība var būt arī iemesls kredītvēstures sabojāšanai, jo varat nonākt parādnieku reģistros. Tā ir kļūda par ko dārgi jāmaksā, tieši tāpēc, ir izveidots tāds pakalpojums kā automātiskā rēķinu apmaksa jeb maksājumu automatizācija. Tas nozīmē, ka visus rēķinus apmaksā banka un pašam patērētājam par rēķiniem vairs nav jāsatraucas, tomēr, šis pakalpojums cilvēkos rada bažas. Kas būtu jāzina par maksājumu automatizāciju pirms pieņemat lēmumu par tā izmantošanu.

1. Jūs pats, pakalpojuma sniedzēja noteiktajās robežās, nosakāt datumu, kad tiek veikti maksājumi

Daudzi neizmanto maksājumu automatizāciju tieši tāpēc, ka viņiem alga tiek ieskaitīta visai vēlu un baidās, ka šis maksāšanas veids varētu izjaukt viņu naudas plūsmu. Piemēram, ja alga tiek ieskaitīta tikai mēneša vidū, bet noliktais automātiski maksājumu datums ir mēneša sākumā, var gadīties, ka visa nauda tiek aizskaitīta pakalpojuma sniedzējiem un atlikušo laiku cilvēkam jādzīvo bez naudas. Patiesībā, tā notikt nevar, jo cilvēks pats var izvēlēties, kurā datumā tiks veikta šī rēķinu apmaksa. Tas var tikt darīts arī mēneša otrajā pusē. Tāpat, datumi var tikt mainīti, ja tas nepieciešams. No šāda viedokļa automātiskā rēķinu atmaksa ne ar ko neatšķiras no maksāšanas pašam, jo datumu nosakāt jūs.

2. Informāciju par apmaksātajiem rēķiniem var apskatīt konta izrakstā

Vēl liela daļa šim pakalpojumam neuzticas tāpēc, ka baidās tikt apkrāpti. Galu galā, maksājumu automatizācija nozīmē to, ka cilvēks ļauj kādam citam brīvi rīkoties ar viņa naudu. Ja jau tas tiek ļauts, teorētiski, banka vai apmaksas sistēma var nozagt naudu. Šādām bažām gan nav nekāda pamata. Pirmkārt, rēķinu apmaksu veic uzticami uzņēmumi, kuru darbība tiek uzraudzīta, līdz ar to, iespēja, ka varētu notikt kādi krāpšanas gadījumi ir teju izslēgta. Otrkārt, klients savā konta izrakstā var redzēt detalizētu informāciju par visiem veiktajiem darījumiem. Tātad, ja arī kāda krāpšana vai kļūda tiek pieļauta, klients to var redzēt un tūlīt par to ziņot.

3. Jūs turpināt saņemt rēķinus ja to vēlaties

Tāpat ļoti svarīgi ir zināt arī to, ka automātiskā rēķinu apmaksa neliedz jums redzēt savus rēķinus. Daudzi domā, ka, izmantojot šo pakalpojumu, rēķini tiek sūtīti pa taisno bankai vai apmaksas sistēmai, un pats klients tos nesaņem, līdz ar to, nevar zināt, kāds ir bijis pakalpojumu patēriņš un nav iespējams izkontrolēt, vai rēķinos nav pieļautas kādas kļūdas. Tā nav, klients var saņemt rēķinus gan e-pastā, gan pa pastu. Rēķinu apmaksas sistēmas pašas saņem summas apmaksai un jūsu rēķini paliek jums.

4. Jūs no pakalpojuma varat atteikties vai to atlikt

Ja jums tomēr šis pakalpojums nepatīk, jūs no tā varat atteikties jebkurā laikā. Tāpat, ja jums ir radušās kādas finansiālas vai cita veida problēmas, kas traucēt rēķinu apmaksai, jūs varat automātisko maksājumu pārcelt vai atlikt. Piemēram, ja jums netiek izmaksāta alga, varat par to paziņot bankai un maksājums tiks vai nu pārcelts, vai arī atlikts, lai varat to samaksāt citādāk. Īsāk sakot, ja jūs to vēlaties, varat kontrolēt šo procesu.

Kā redzams, maksājumu automatizācija ir tiešām noderīgs un elastīgs pakalpojums, ko iespējams pielāgot ikviena vajadzībām. Tā ir iespēja nesatraukties par rēķinu atmaksu un fokusēties uz svarīgākām lietām, tajā pašā laikā esot ieskaitītam savās finansēs un visu kontrolējot. Ja vēlaties atvieglot savu ikdienu, šis pakalpojums noteikti ir domāts jums.

Dalīties: